Czym jest magia?

Historia magii jest dziedziną niezwykle zawikłaną. Najznamienitsi znawcy pradziejów nie potrafią jednoznacznie określić daty, która mogłaby zostać uznana za czas "początków magii". Badacze pradawnych pism, legend, baśni oraz tablic określili zatem tę kwestię najprościej, jak tylko było to możliwe - "czary istnieją od zawsze". Najstarsze zachowane zwoje przedstawiają różne opowieści. Wszystkie mają jednak jeden punkt wspólny: człowiek otrzymał magię od bogów - istot z czystej energii, które tysiące lat temu żyły wśród śmiertelników. Naukowcy z uniwersytetów na całym świecie spierają się o to, jak należy rozumieć otrzymanie magii. W Margonem i Elancji przyjmuje się, że chodzi o to, iż grupa wybrańców - ulubieńców bogów została przez nich uświadomiona o istnieniu i możliwości wykorzystania nadprzyrodzonej siły. W Hironii oraz Terek-Hrabeth mówi się o dosłownym obdarowaniu ludzi niezwykłą mocą przez "istoty piękne, widziane tylko przez tych, którzy na to zasłużyli". Kto wie? Może prawda leży gdzieś za morzem Wernoradu lub jest zakopana w piaskach pustyni Ramenoru?

Rozumienie magii nie zmieniło się zbytnio na przestrzeni tysiącleci. Do dziś dnia określa się ją jako niepodległą prawom fizyki oraz niedostępną logicznemu pojęciu siłę. Zespół niewytłumaczalnych zjawisk prowokowanych przez maga - osobę, której wrodzony i szkolony talent pozwala na manipulowanie energią swoją lub otoczenia, co owocuje powstaniem czaru. Powszechnie wiadomo, że każdy przeciętny mag posiada spektrum ogólnych umiejętności, które pozwalają mu np. rozpalić ognisko albo zapełnić kubek wodą, przesunąć figurkę po stole lub wyczarować kwiatek dla lubej. Wiadomo także, że w przypadku poszczególnych działań zużyte zostanie mniej energii na samą manipulację np. żywiołem, którego źródło będzie blisko, niż w przypadku, gdzie mag musiałby coś tworzyć "od zera". Dla przykładu: osoba chcąca wypuścić kulę ognia na terenie skutym lodem straci znacznie więcej siły niż w przypadku, gdyby miała źródło ognia (w postaci np. płonącego stosu), z którego by skorzystała.

Zasady magii świata fabularnego Nerthus

Zaakceptowane przez radnych: M. Dragonius, R. Lindes, S. Sadatake

[24.03.2016] Doprecyzowanie specjalizacji wraz z przykładem karty postaci. Doprecyzowanie podziału magii (ograniczenia w maksymalnym rozwoju postaci). Termin aktualizacj KP przełużony do 31 marca 2016.
[11.03.2016] Pierwsza publikacja. System obowiązuje wszystkich nowych bohaterów. Starzy gracze powinni zaktualizować swoje karty postaci do 25 marca 2016.